İş'te Gündem

2019'da 2 Milyar ödenmişti! Osmangazi Köprüsü'nün 2020 faturası 3.3 Milyara çıktı

Geçen yılın ilk yarısında 1.750 milyon liralık garanti ödemesi yapılan Osmangazi Köprüsü için garanti kapsamında ikinci 6 ay için 1.5 milyar liralık ödeme yapılacak
Player yükleniyor...
Haberler / EKONOMİ
12 Mart 2021 Cuma 00:00

Yüksek geçiş ücretlerine rağmen devletin verdiği garantili geçiş bedelinin çok fazla olması Hazine garantili yap-işlet-devret (YİD) projelerinin faturasını da artırıyor.

Mega projeler olarak adlandırılan bu projeler kapsamındaki köprü ve otoyolları hiç kullanmayan 81 ilde yaşayan 83 milyon vatandaş, garanti ücreti bedellerini ödemek zorunda kalıyor.

6 AYLIK DÖNEM

2020'nin ilk 6 ayı için Osmangazi Köprüsü ve Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu için garanti bedeli kapsamında işletici firmaya 1 milyar 750 milyon TL ödeme yapılmıştı. Geçen yılın ikinci yarısı için “garanti” kapsamında yapılacak ödemeye ilişkin tutar da büyük ölçüde netleşti.

#reklam#

İşletmeci Otoyol Yatırım A.Ş.'ye 2020 yılı 1 Temmuz-31 Aralık döneminde araç geçişlerinin garanti sınırının altında kalması nedeniyle 1.5-1.6 milyar lira düzeyinde bir ödeme yapılacak. Böylelikle toplam rakam 3.3 Milyarı aşıyor. Ödemenin, en geç bu ay sonunda yapılması öngörülüyor.

Şirkete yakın kaynaklar, ödemeyle ilgili çalışmaların sürdüğünü, tutarın ise büyük ölçüde kesinleştiğini ifade etti.

2019'DA ÖDENEN PARA 2 MİLYAR TL

CHP Kocaeli Milletvekilli Haydar Akar'ın verdiği bilgiye göre, 2019'da Osmangazi'den sadece 8 milyon 486 bin araç geçtiği için Hazine garantisi kapsamında 2 milyar 35 milyon TL ödeme yapıldı. Akar, yıllık 14 milyon 600 bin araç geçiş garantisi verilen Osmangazi Köprüsü'nden otomobil geçiş ücretinin 117 TL olduğunu açıklamıştı.

Türkiye, yap-işlet-devret (YİD) modeliyle özel sektör eliyle “mega” olarak nitelendirilen büyük alt yapı projelerini gerçekleştirdi. Osmangazi Köprüsü ve Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu bu  çerçevede yapılan garanti ödemeleri ile sık sık gündeme geliyor.

Araç geçiş sayılarının yetersiz olması nedeniyle 2020'de Avrasya Tüneli, Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Osmangazi Köprüsü için ödenen tutar 3 milyar TL'ye yaklaştı. 

YORUM EKLE

Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır

YORUMLAR


   Bu haber henüz yorumlanmamış...

DİĞER HABERLER

Sayfa başına gitSayfa başına git
Facebook Twitter Instagram Youtube
GÜNDEM EKONOMİ İŞTEFİNANS BUSİNESSCLASS DÜNYA SPOR YAZARLAR FOTO GALERİ VİDEO GALERİ İŞTEMAGAZİN OTOMOTİV LİFESTYLE
Masaüstü Görünümü
İletişim
Künye
Copyright © 2026 İş'te Gündem